martes, 15 de noviembre de 2011

Txokoen distribuzio egokia zein ote da?

           Askotan gertatu zait, haurrak txokoetan dauden bitartean, ikasleetako bat niregana etortzea ea berari ez zegokion beste txoko batean jolas zezakeen galdetzera.

           Aipatu dizuet, behin baino gehiagotan, kolektiba amaitzean haurrak txokoetan banatzen direla. Lau taldetan daude banatuta, lau txoko baitaude, eta talde hauetako bakoitzari animali bat dagokio (txakurra, arraina, barrazkiloa eta katua). Talde bakoitza txoko jakin batean egon behar da eta hurrengo saioan, rotazioaren bitartez, hurrengo txokora zuzenduko da. Hau da, haurrak behartuta daude txoko zehatz batean egotea.

           Egoera honek nere buruari zera galdetzera bultzatzen nau, zer da egokiena haurrentzat, modu librean ibiltzea txokoetan ala irakasleak zehaztea txokoa? Honi erantzun bat bilatu nahian, informazio pixka bat bilatzen ibili naiz eta honako iritziak aurkitu ditut jolas libreari buruzkoak:

           "Una inteligencia digna del hombre, solamente puede formarse mediante la liberta pos actuar y experimentar, por tener errores y corregirlos. El trato entre iguales conduce a una responsabilidad social" Piaget.

            Emmi Pliker pedagoga hungarak lan bat garatu zuen lau printzipioetan oinarritua:
  •             El rspeto al niño como persona.
  •             La liberta de movimientos, de juego y la autonimia basada en la iniciatiba del niño.
  •             La pedagogia de la vida cotidiana, La atención de cada acción del adulto.
  •             La personalización de la reacción entre el niño y el aldulto. 
          Txokoei burzko iritziak:
"Los rincones nos permiten organizar el aula en pequeños grupos , cada uno de los cuales realiza una tarea determinada y diferente. Pueden ser de trabajo o de juego .
Según el tipo de actividad algunos rincones necesitan ser dirigidos por el maestro. En otros rincones los niños/as pueden funcionar con bastante autonomía.
Organizados en grupos reducidos, los niños y niñas aprenden a trabajar en equipo, a colaborar y a compartir conocimientos. Los rincones también potencian su iniciativa y el sentido de la responsabilidad.
Los maestros/as planificamos las actividades de manera que cada niño/a vaya pasando a lo largo de un período de tiempo (semana, quincena,...) por todos los diferentes rincones de trabajo. Es positivo que haya más de un maestro en el aula de modo que cada uno se encargue de atender unos rincones concretos.
Trabajar por rincones nos permite dedicar una atención más individualizada a cada niño/a, planificando actividades de aprendizaje adaptadas a sus conocimientos previos."

         Hurrengo web orrialdean txokoei buruzko informazio gehiago aurki dezakezue: http://www.educacioninfantil.eu/juego-recursos-metodologicos-juego-dentro-fuera-centro-escolar/

         Nire ustez, haurrentzat egokiena beraiek nahi duten txokoan jolasean ibiltzea izango litzateke. Hala ere, honek arazo bat ekar zedake, haur talde haundi bat pilatzea txoko berdinean eta honek eztabaidak eta aserraldiak erakar ditzazke. Baina horretarako irakasleak bitartekari lanak egin ditzazke. Izan ere, txandak errespetatzen erakutsi dezake eta haurren bat txoko guztietatik ez bada ibiltzen, behartu gabe, txoko horretan ibiltzera bultza dezake. Nahiko erabaki zaia dela iruditzen zait libreki jolasten uztea txokoetan ala ez eta iritzi askotakoa. Beraz, esperientziarekin egokiena zein den ikusiko dudalakoaren ustean nago.
        

No hay comentarios:

Publicar un comentario